החשיבות שיש במצבר חדש תקין לרכב
מצבר חדש לרכב

החשיבות שיש במצבר חדש תקין לרכב

תפקידו של המצבר ברכב מלבד להתניע את הרכב הוא לספק חשמל לכל החלקים הפועלים על חשמל ברכב. הרכבים המודרניים בנויים כיום על טכנולוגיה מתקדמת. לעומת הרכבים מהדור הקודם שהיו פעולים בעיקר על מנוע מכני כיום יצרני הרכבים מעסיקים מומחים בתחום הרכבים על מנת לשכלל את הרכבים ולעשות את החיים של זה שיושב מאחורי ההגה יותר קלים ונוחים במרבית כלי הרכב היום מותקן מחשב המווסת את פעולתו של המנוע ושאר חלקי הרכב מלבד המחשב רוב החלקים במנוע וברכב מאובזרים בחיישנים החיישנים הללו הם פרי טכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת. כל החלקים הללו פועלים על חשמל המגיע לרכב ישירות ממצבר הרכב בנוסף לא לשכוח את כל האביזרים לנוחיות הנוסעים כמו חלונות חשמל מערכת הניווט מערכת הרדיו נעילה מרכזית ועוד אשר גם הם צורכים חשמל ישירות ממצבר הרכב.

המצבר אמור לספק חשמל לכל החלקים הללו ובנוסף להתניע את הרכב

המצבר למעשה בנוי מתאים אלקטרוליטים אשר מייצרים חשמל על ידי שילוב של חומצה ועופרת ונטענים על ידי מנוע מיוחד המורכב בתוך מנוע הרכב כאשר מנוע הרכב עובד המצבר מטעין בחזרה את כל התצרוכת שנלקחה ממנו ומכין את עצמו להנעה הבאה.
חשיבות התקינות של מצבר לרכב היא קריטית בייחוד ברכבי יוקרה ורכבים משוכללים היות וכל חלק אחר ברכב צורך חשמל במידה אחרת על המצבר לספק חשמל לכל החלקים בצורה מאוזנת על ידי וויסות של מחשב הרכב כאשר המבצר אינו תקין והזרם המגיע ממנו אינו רציף או נמוך מידי או חזק מידי הדבר יכול לגרום לכשלים חמורים עד מאוד לתפקוד הרכב.

מצבר חדש לרכב
מצבר חדש לרכב

מצבר תקין הוא ליבו של כל פעולת הרכב התקינה

כדי לדאוג למצבר תקין ישנם כמה פעולות פשוטות על מנת לדאוג לתקינות המצבר כל כמה חודשים יש לבצע כמה פעולות פשוטות בראש ובראשונה יש לבדוק את המגעים של המצבר האם על הקטבים ישנה קורוזיה במידה וישנה קורוזיה ניתן לנקות אותה על ידי שפיכה של מים חמים על הקטבים ובכל להסיר את הקורוזיה קורוזיה על הקטבים יכולה לשבש את פעילותו התקינה של המצבר.
בנוסף יש לבדוק את מפלס הנוזלים שנמצא בתוך המצבר במידה וחסרים נוזלים ניתן להוסיף מים מזוקקים אשר ניתן לרכוש בכל תחנת דלק. מצבר אשר חסרים בו נוזלים יכול להיסדק ולא לבצע את פעולתו התקינה.

אורך חייו של המצבר לרוב נע בין שנתיים לארבע שנים לאחר מכן יש להחליפו בחדש מצברים לרכב כדאי ומומלץ לרכוש אצל ספק מצברים מקצועי . רכישה אצל ספק מורשה של מצברים מבטיחה קנייה של מצבר איכותי עם אחריות מלאה על המצבר.
כאשר רוכשים מצבר חדש לרכב יש לשים לב לתאריך המוטבע על גב המצבר תאריך זה הוא למעשה האחריות של המצבר.
בחירת מצבר מתאים לרכב אמורה להיעשות על ידי ספק המצברים המכיר ויודע איזה מצבר מתאים לכל סוג רכב.

  • מומלץ לרכוש מצבר המתאים לאקלים הישראלי מצבר שכזה הינו בעל אורך חיים ארוך יותר היות והוא מותאם לעבוד בתנאים של מזג האוויר הישראלי.
  • מומלץ לא לרכוש מצבר יד שניה ותמיד כדי להתחדש עם מצבר חדש עם תקופת אחריות שהיא מלאה 12 חודשים פלוס

לסיכום, מספר פעולות פשוטות יכולות לעשות את ההבדל בפעולת המנוע והרכב תמיד כדאי לשים לב למצבר הרכב ולבדוק מידי פעם את תקינותו.