יש לכם עבודות גינון לבצע? זה הזמן להזמין גנן

יש לכם עבודות גינון לבצע? זה הזמן להזמין גנן

כמה פעמים הסתכלתם על הגינה שלכם במבט מיואש? רק המחשבה על להחזיק מגרפה ביד יכולה להכניס אתכם לדיכאון? אז לפני שאתם לוקחים טיפות הרגעה כדאי שתחשבו בכיוון של גנן מקצועי. במאמר הבא נביא את כל מה שחשוב אודות העסקת גנן לגינתכם:

למה בעצם חשוב לטפח את הגינה?

צמחים, מעצם היותם דבר חי מצריכים טיפול ויחס תמידי, בין אם מדובר בדישון, גיזום או טיפול מתאים כאשר יש חולי. גינה לא מתוחזקת עשויה להביא למוות של הצומחים בה, החל מהפרחים וכלה בעצים. כמו כן, גינה לא מתוחזקת היא כר פורה לנחשים וחיות לא רצויות אחרות. לכן, חשוב לדאוג לניקיון וטיפוח כדבר שבשגרה.

מה כוללת אחזקת גינה פרטית?

טיפוח מקצועי של גינה בבית פרטי בדרך כלל כולל את הסעיפים הבאים:

  1. כיסוח של הדשא ודישון (בדרך כלל שנתי).
  2. עיסוק בצמחייה כולל דישון ותרופות אם יש צורך.
  3. גיזום של צמחים שונים ושיחים (כולל גדר חיה).
  4. הדברה נקודתית לשיחים ועצים נגד מזיקים שונים.
  5. ניכוש עשבייה.
  6. בדיקה של תקינות מערכת ההשקיה האוטומטית.
  7. ניקיון של לכלוך צמחי כמו עלים יבשים.
  8. עיבוד של האדמה ועידורה לצורכי ריענון.

כמו כן, יש לעיתים צורך בנטיעה או כריתה של עצים, שתילת שיחים ופרחים, הנחת משטחי דשא ועוד.

אז איך בוחרים גנן?

חשוב לדעת עבודות גינון אינם מתיאמות לכל בעל מקצוע, הבנתם שזה גדול עליכם ואתם רוצים גנן, אז לפני שתבחרו אחד, כדאי שתשימו לב לכמה דברים חשובים:

  • גנן שעונה לצורך שלכם – כדאי לבחור בגנן שמתמחה ברצונות ובצרכים שלכם. אם ברצונכם לתחזק את הגינה – בחרו גנן שיודע לבצע את כל הכרוך בכך: כיסוח דשא, גיזום, השקיה וכדומה, ולא גנן שמתמחה בהקמת גינות למשל.
  • ניסיון בתחום – מומלץ לבחור גנן בעל ניסיון שיש ביכולתו לזהות בעיות בזמן וגם לפתור אותן בקלות. כמו כן, כדאי שידע להגיש לכם גינה לתפארת בתנאים הקיימים כמו אקלים, מבנה ואזור גיאוגרפי.
  • אמינות מעל לכל – על מנת שתוכלו לבטוח בו גם כשאינכם נמצאים בבית בעת עבודתו, כדאי שיהיה בעל יושרה והמלצות רבות.
  • פנוי וזמין לעבודה – יש לבחור גנן בעל זמינות ופניות במועדים קבועות. בנוסף, חשוב שיעמוד בלוח הזמנים ולא יאחר.
  • חוזה – כדאי להכין חוזה מסודר מול הגנן שתבחרו. בחוזה זה יפורטו לוחות הזמנים, תנאי העבודה, סוג ומהות העבודה, הצמחים והשתילים שהוא קונה והאחריות עליהם.

לסיכום,

תחזוקה של גינה אינה דבר שולי, מדובר בתחום המצריך תשומת לב והקדשת זמן כדרך קבע. לכן, על מנת שתהנו מגינה פורחת, נקיה ומלבלבת, כדאי מאוד להעסיק גנן שמתמצא בתחזקה של גינות פרטיות. גנן מקצועי ואמין, בעל ניסיון עשיר ונכונות לשים לב ולטפל בכל הדרוש, מניכוש עשבייה ועד כריתת עצים. כמו כן, חשוב שיהיה זמין לעבודה קבועה, להגיע בזמן, לעבוד לפי חוזה המוסכם מראש ושיהיו בידיו המלצות.